Autor Matěj Novotný    Zapnuto 23 srp 2023    Komentáře (0)

Jak se cítí clovek po narkóze?

Úvod do světa narkózy

První krok na cestě za pochopením, jak se člověk cítí po narkóze, je pochopit, co to vlastně narkóza je. Narkóza je proces používaný v lékařství, který způsobuje dočasnou ztrátu vědomí, pocitu nebo bolesti pomocí léků. Jaké pocity zažijete po probuzení, záleží na mnoha faktorech, včetně typu a délky operace, vašeho celkového zdravotního stavu a konkrétních léků použitých při narkóze.

Většina lidí si myslí, že když podstoupí narkózu, budou se probouzet v matném oparu, zmatenost a úzkost. Tak to ale nutně nemusí být. Současná medicína si přeje, aby se pacienti probuzeli z narkózy co nejpohodlněji a nejbezpečněji. A k tomuto cíli se přizpůsobuje i způsob, jakým jsou používány anestetika.

Pocity hned po narkóze

Jeden z nejběžnějších dojmů, které lidé popisují po probuzení z narkózy, je zmatenost a dezorientace. Může se zdát, že věci nejsou tam, kde by měly být, nebo že se všechno zdá být jinak. Tento dojem je však dočasný a obvykle se brzy rozplyne.

Pro Petra - moje partnerka - tato dezorientace byla velmi zřetelná. Po její operaci se probudila a zdálo se jí, že se nachází na lodi plující oceánem. Byla to cítit vlny, slyšet zvuky moře... Dokonce mi řekla, že cítila soli na rtech. Po nějaké době samozřejmě zjistila, že je v nemocnici, ale tento pocit byl pro ni velmi reálný.

Co může následovat poté

Následkem narkózy mohou být také krátkodobé problémy s pamětí. Může to být něco jako špatné zapamatování jména sestry, která se o vás starala, až po neschopnost si vzpomenout na události před operací. Tento jev je také dočasný a zpravidla se zlepší během několika hodin až dnů.

Dalším běžným příznakem po narkóze je únava. Může být obtížné se probudit, můžete se cítit ospalí a unavení několik dní po operaci. Nezapomeňte, že tělo potřebuje čas na zotavení po stresu operace a anestezie.

Bolest? Nebo ne?

Bolest je další následky, s kterými se mohou pacienti setkat po probuzení z narkózy. Míra bolesti záleží na typu operace. Bolest může být kontrolována léky proti bolesti podle potřeby. Během prvních dnů následujících po operaci je velmi důležité se řídit pokyny svého lékaře ohledně užívání léků proti bolesti.

Většina lidí po narkóze nepociťuje bolest, protože léky proti bolesti jsou obvykle podávány v průběhu operace a její účinnost pokračuje i po probuzení. Důležité je si uvědomit, že bolestivé pocity nejsou nezbytně spojeny s narkózou, ale spíše souvisejí s operací samotnou.

Péče po probuzení z narkózy

Po operaci a po probuzení z narkózy je důležité se řídit pokyny lékaře o tom, co dělat a co ne. To může zahrnovat omezení fyzické aktivity, dodržování určité diety a pravidelnou kontrolu u lékaře.

Také je důležité být trpělivý. Zotavení z narkózy a operace může trvat několik dní a někdy i týdnů. Dejte tělu čas, aby se mohlo plně zotavit.

V každém případě, pokud máte jakékoliv obavy nebo otázky týkající se svého zotavení po narkóze, měli byste jich okamžitě sdělit svému lékaři. Vaše zdraví je to nejcennější, co máte, a je důležité dát mu tu nejlepší možnou péči.